خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/28 - 15:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
آزادی‌خواه مطرح کرد:

ضرورت همگرایی کشورهای عضو بین المجالس آسیایی برای مقابله با جاه‌طلبی‌های آمریکا

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس اعتقاد دارد کشورهای عضو بین المجالس آسیایی می توانند به ایجاد همگرایی و همکاری در مقابله با سیاست های کاخ سفید کمک کنند.

احد آزادی خواه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به درخواست چینی ها برای اتحاد کشورهای آسیایی علیه جاه‌طلبی‌های آمریکا، گفت: کشورهای شرقی باید به اتخاذ یک راهبرد هماهنگ برای مقابله با زورگویی های ایالات متحده دست یابند.



نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشورهای عضو بین المجالس آسیایی یکی از بهترین ظرفیت ها برای ایجاد همگرایی و همکاری کشورهای آسیایی در مقابله با سیاست های کاخ سفید در منطقه محسوب می شوند.



وی ادامه داد: در واقع دولت ها برای رسیدن به این امر نیاز به قانون دارند و پارلمان ها می توانند به دولت ها کمک کنند سریع تر در مسیر مبارزه با استکبار برآیند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه امروزه جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد مبارزه با استعمار و استکبار جهانی خصوصا آمریکا شناخته می شود، افزود: کشورهای بزرگ در آسیا متوجه شدند وابستگی به ایالات متحده دیگر برایشان سودی ندارد زیرا واشنگتن صرفا در جهت سوء استفاده از موقعیت آنها است.



عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین نباید از یاد برد بسیاری از کشورهای آفریقایی و حتی برخی کشورهای آمریکای جنوبی نیز می توانند به اتحاد کشورهای آسیایی در مقابل ایالات متحده بپردازند.



به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، وانگ یی وزیر امور خارجه چین از کشورهای همسایه‌اش خواست در برابر جاه‌طلبی‌های ژئوپولتیک آمریکا در آسیا بایستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 306536
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار